آ
-
آل احمد
مطالعۀ زبان شفاهی و لحن در ترجمۀ سنگی بر گوری جلال آل احمد [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 150-165]
-
آمار واژگان
مطالعه آمار واژگان: افزایش واژگانی در آثار ادبی جولین گراک. [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 58-73]
-
آموزش مبتنی بر معلم/ یادگیرنده
معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 158-176]
-
آموزش محیطی
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو
( از منظر یادگیری در مدرسه ) [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 81-99]
-
آموزگار
بازنماییِ آموزگارِ «خوب» در منتخبی از آثار معاصرِ فارسی و فرانسه [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 166-182]
-
آنیما
نقش و تجلی کهن الگوی آنیما در اشعار احمد شاملو [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 1-14]
-
آواشناسی
ظهور یک واکة اضافه در میان یک خوشة همخوان، مورد مطالعه: دانشجویان ایرانی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 29-42]
ا
-
ابراهیم
مدیحه بر ابراهیم: از ترس و لرز تا هامون [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 86-101]
-
اجزای ریز
مطالعه قافیه ها و اجزا ریز در شعر پل ورلن [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 100-115]
-
ادبیات مهاجرت
مطالعه کهن الگوی سفر قهرمان در اولیس از بغداد و دیدار در کوالالامپور بر اساس نظریه جوزف کمبل [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 128-141]
-
ادِل اومر دو هل
دو نویسندۀ سیاح: ادِل اومر دو هل و کارلا سِرِنا، در ایران دوران قاجار [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 43-57]
-
ایدئولوژی
بازگشت یک نسل
خوانش دریافت شناختی و جامعهشناختی زندگی در پیش رو اثر رومن گاری [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 1-21]
-
ایران
دو نویسندۀ سیاح: ادِل اومر دو هل و کارلا سِرِنا، در ایران دوران قاجار [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 43-57]
-
استعمار نو
بن جلون و دوراهیِ یک فرهنگ ترکیبی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 15-28]
-
اشغال اراضی
پیکربندی معنای مکان در اشغال اراضی اثر ژان اشنوز با رویکرد نشانه-معناشناسی [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 116-127]
-
افزایش
مطالعه آمار واژگان: افزایش واژگانی در آثار ادبی جولین گراک. [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 58-73]
-
انتخاب
مدیحه بر ابراهیم: از ترس و لرز تا هامون [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 86-101]
-
انتقال دانش
بازنماییِ آموزگارِ «خوب» در منتخبی از آثار معاصرِ فارسی و فرانسه [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 166-182]
-
انتقال فرهنگی
بن جلون و دوراهیِ یک فرهنگ ترکیبی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 15-28]
-
اولیس از بغداد
مطالعه کهن الگوی سفر قهرمان در اولیس از بغداد و دیدار در کوالالامپور بر اساس نظریه جوزف کمبل [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 128-141]
ب
-
بینامتنیت
بن جلون و دوراهیِ یک فرهنگ ترکیبی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 15-28]
-
بوطیقای فضا
بوطیقای پلکان در آثار پیر برگونیو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 65-80]
پ
-
پیر برگونیو
بوطیقای پلکان در آثار پیر برگونیو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 65-80]
-
پیر لئون
ظهور یک واکة اضافه در میان یک خوشة همخوان، مورد مطالعه: دانشجویان ایرانی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 29-42]
-
پسوند
مطالعه قافیه ها و اجزا ریز در شعر پل ورلن [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 100-115]
-
پیشوند
مطالعه قافیه ها و اجزا ریز در شعر پل ورلن [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 100-115]
-
پلکان
بوطیقای پلکان در آثار پیر برگونیو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 65-80]
ت
-
تخیل
مرز بین خیال و واقعیت در دو مودیانو: دورا برودر و گشت شبانه [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 142-157]
-
تدریس
مهارت زبانی و تمرین کلاسی، مورد مطالعه : آموزش گرامر در دورة ابتدایی در الجزایر [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 50-64]
-
تسهیل کننده
معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 158-176]
-
تقابل های دوگانه
بوطیقای پلکان در آثار پیر برگونیو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 65-80]
-
تمرینات
مهارت زبانی و تمرین کلاسی، مورد مطالعه : آموزش گرامر در دورة ابتدایی در الجزایر [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 50-64]
ج
-
جامعة گفتاری
جامعة گفتاری: تاریخ، نظریه، مطالعات اکتشافی و پژوهشهای معاصر در زبانشناسی اجتماعی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 102-117]
-
جنسیت
نانون، خوانشی از دیدگاه اسم [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 74-85]
-
جنسیت
زندگی روزمره و روابط اجتماعی زن و مرد در زن یخ زده اثر آنی ارنو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 38-49]
خ
-
خرد انتقادی
«داستان زندگینامهای»: یک مفهومسازیِ انتقادیِ معاصر با اثر [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 135-149]
-
خوانش غیرجنسی
نانون، خوانشی از دیدگاه اسم [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 74-85]
د
-
داستان
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو
( از منظر یادگیری در مدرسه ) [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 81-99]
-
داستان زندگینامهای
«داستان زندگینامهای»: یک مفهومسازیِ انتقادیِ معاصر با اثر [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 135-149]
-
دانشجوی ایرانی
ظهور یک واکة اضافه در میان یک خوشة همخوان، مورد مطالعه: دانشجویان ایرانی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 29-42]
-
دیدار در کوالالامپور
مطالعه کهن الگوی سفر قهرمان در اولیس از بغداد و دیدار در کوالالامپور بر اساس نظریه جوزف کمبل [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 128-141]
-
دریافت
بازگشت یک نسل
خوانش دریافت شناختی و جامعهشناختی زندگی در پیش رو اثر رومن گاری [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 1-21]
-
دستهبندیِ مفهومی
«داستان زندگینامهای»: یک مفهومسازیِ انتقادیِ معاصر با اثر [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 135-149]
-
دستور زبان
مهارت زبانی و تمرین کلاسی، مورد مطالعه : آموزش گرامر در دورة ابتدایی در الجزایر [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 50-64]
-
دوراس
معنا باختگی کلمات و دوگانگی روایی در "عاشق" اثر مارگاریت دوراس [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 177-189]
-
دولت
از آرمان شهرِ مللِ بدون فقر تا واقعیتِ مللِ فقیر در رمانهای فرانسویِ عصر روشنگری [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 22-37]
ر
-
رمان
از آرمان شهرِ مللِ بدون فقر تا واقعیتِ مللِ فقیر در رمانهای فرانسویِ عصر روشنگری [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 22-37]
-
روابط آموزشی
بازنماییِ آموزگارِ «خوب» در منتخبی از آثار معاصرِ فارسی و فرانسه [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 166-182]
-
روش شناسی
مهارت زبانی و تمرین کلاسی، مورد مطالعه : آموزش گرامر در دورة ابتدایی در الجزایر [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 50-64]
-
روش صریح/ مساله محور
معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 158-176]
ز
-
زیباییشناسی کارناوالسک
بازگشت یک نسل
خوانش دریافت شناختی و جامعهشناختی زندگی در پیش رو اثر رومن گاری [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 1-21]
-
زبان
جامعة گفتاری: تاریخ، نظریه، مطالعات اکتشافی و پژوهشهای معاصر در زبانشناسی اجتماعی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 102-117]
-
زبان شفاهی
مطالعۀ زبان شفاهی و لحن در ترجمۀ سنگی بر گوری جلال آل احمد [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 150-165]
-
زبانشناسی
جامعة گفتاری: تاریخ، نظریه، مطالعات اکتشافی و پژوهشهای معاصر در زبانشناسی اجتماعی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 102-117]
-
زبانشناسی اجتماعی
جامعة گفتاری: تاریخ، نظریه، مطالعات اکتشافی و پژوهشهای معاصر در زبانشناسی اجتماعی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 102-117]
-
زمان
مرز بین خیال و واقعیت در دو مودیانو: دورا برودر و گشت شبانه [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 142-157]
-
زن
معنا باختگی کلمات و دوگانگی روایی در "عاشق" اثر مارگاریت دوراس [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 177-189]
-
زندگی پیش رو
بازگشت یک نسل
خوانش دریافت شناختی و جامعهشناختی زندگی در پیش رو اثر رومن گاری [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 1-21]
-
زوج بورژوازی
زندگی روزمره و روابط اجتماعی زن و مرد در زن یخ زده اثر آنی ارنو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 38-49]
ژ
-
ژان اشنوز
پیکربندی معنای مکان در اشغال اراضی اثر ژان اشنوز با رویکرد نشانه-معناشناسی [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 116-127]
-
ژرژ پرک
طنز مدرن: بررسی نوشتار مورب درکتاب چیزها اثر ژرژ پرک [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 118-134]
-
ژولین گراک
مطالعه آمار واژگان: افزایش واژگانی در آثار ادبی جولین گراک. [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 58-73]
س
-
سبک نوشتاری
مطالعه آمار واژگان: افزایش واژگانی در آثار ادبی جولین گراک. [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 58-73]
-
سفرنامه
مطالعه کهن الگوی سفر قهرمان در اولیس از بغداد و دیدار در کوالالامپور بر اساس نظریه جوزف کمبل [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 128-141]
-
سفرنامه
دو نویسندۀ سیاح: ادِل اومر دو هل و کارلا سِرِنا، در ایران دوران قاجار [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 43-57]
-
سنگی بر گوری
مطالعۀ زبان شفاهی و لحن در ترجمۀ سنگی بر گوری جلال آل احمد [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 150-165]
-
سوسیوکریتیک
معنا باختگی کلمات و دوگانگی روایی در "عاشق" اثر مارگاریت دوراس [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 177-189]
ط
-
طبیعت
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو
( از منظر یادگیری در مدرسه ) [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 81-99]
-
طبقه اجتماعی
نانون، خوانشی از دیدگاه اسم [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 74-85]
-
طنز
طنز مدرن: بررسی نوشتار مورب درکتاب چیزها اثر ژرژ پرک [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 118-134]
ع
-
عاشق
معنا باختگی کلمات و دوگانگی روایی در "عاشق" اثر مارگاریت دوراس [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 177-189]
-
عصر روشنگری
از آرمان شهرِ مللِ بدون فقر تا واقعیتِ مللِ فقیر در رمانهای فرانسویِ عصر روشنگری [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 22-37]
ف
-
فرانپرالیسم
بن جلون و دوراهیِ یک فرهنگ ترکیبی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 15-28]
-
فرهنگ ترکیبی
بن جلون و دوراهیِ یک فرهنگ ترکیبی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 15-28]
-
فعال کننده
معلم فعال و معلم تسهیل کننده، مطالعه موردی در ایران [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 158-176]
-
فقر
از آرمان شهرِ مللِ بدون فقر تا واقعیتِ مللِ فقیر در رمانهای فرانسویِ عصر روشنگری [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 22-37]
ک
-
کار خانگی
زندگی روزمره و روابط اجتماعی زن و مرد در زن یخ زده اثر آنی ارنو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 38-49]
-
کارلا سِرِنا
دو نویسندۀ سیاح: ادِل اومر دو هل و کارلا سِرِنا، در ایران دوران قاجار [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 43-57]
-
کییرکگارد
مدیحه بر ابراهیم: از ترس و لرز تا هامون [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 86-101]
-
کهن الگو
نقش و تجلی کهن الگوی آنیما در اشعار احمد شاملو [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 1-14]
-
کهن الگوی سفر
مطالعه کهن الگوی سفر قهرمان در اولیس از بغداد و دیدار در کوالالامپور بر اساس نظریه جوزف کمبل [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 128-141]
گ
-
گاستون باشلار
بوطیقای پلکان در آثار پیر برگونیو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 65-80]
-
گروه مصوت (خوشه همخوان)
ظهور یک واکة اضافه در میان یک خوشة همخوان، مورد مطالعه: دانشجویان ایرانی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 29-42]
ل
-
لوکلزیو
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو
( از منظر یادگیری در مدرسه ) [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 81-99]
م
-
مبارزه اجتماعی
معنا باختگی کلمات و دوگانگی روایی در "عاشق" اثر مارگاریت دوراس [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 177-189]
-
میتومانیا
مرز بین خیال و واقعیت در دو مودیانو: دورا برودر و گشت شبانه [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 142-157]
-
محصل
بازنماییِ آموزگارِ «خوب» در منتخبی از آثار معاصرِ فارسی و فرانسه [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 166-182]
-
مدرسه
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو
( از منظر یادگیری در مدرسه ) [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 81-99]
-
مشونیک
مطالعۀ زبان شفاهی و لحن در ترجمۀ سنگی بر گوری جلال آل احمد [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 150-165]
-
مصوت اضافه
ظهور یک واکة اضافه در میان یک خوشة همخوان، مورد مطالعه: دانشجویان ایرانی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 29-42]
-
مطالعه سبک شناسانه
مطالعه قافیه ها و اجزا ریز در شعر پل ورلن [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 100-115]
-
مفهومسازیِ ژانری
«داستان زندگینامهای»: یک مفهومسازیِ انتقادیِ معاصر با اثر [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 135-149]
-
مکان
مرز بین خیال و واقعیت در دو مودیانو: دورا برودر و گشت شبانه [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 142-157]
-
مکان
پیکربندی معنای مکان در اشغال اراضی اثر ژان اشنوز با رویکرد نشانه-معناشناسی [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 116-127]
-
منار حمد
پیکربندی معنای مکان در اشغال اراضی اثر ژان اشنوز با رویکرد نشانه-معناشناسی [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 116-127]
-
مهارت زبانی
مهارت زبانی و تمرین کلاسی، مورد مطالعه : آموزش گرامر در دورة ابتدایی در الجزایر [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 50-64]
-
مهرجویی
مدیحه بر ابراهیم: از ترس و لرز تا هامون [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 86-101]
ن
-
نابرابری های جنسیتی
زندگی روزمره و روابط اجتماعی زن و مرد در زن یخ زده اثر آنی ارنو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 38-49]
-
ناخودآگاه
نقش و تجلی کهن الگوی آنیما در اشعار احمد شاملو [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 1-14]
-
نام مستعار
نانون، خوانشی از دیدگاه اسم [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 74-85]
-
نانون
نانون، خوانشی از دیدگاه اسم [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 74-85]
-
نشانه-معناشناسی مکان
پیکربندی معنای مکان در اشغال اراضی اثر ژان اشنوز با رویکرد نشانه-معناشناسی [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 116-127]
-
نقد جامعهشناختی
بازگشت یک نسل
خوانش دریافت شناختی و جامعهشناختی زندگی در پیش رو اثر رومن گاری [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 1-21]
-
نقد زندگینامهای
«داستان زندگینامهای»: یک مفهومسازیِ انتقادیِ معاصر با اثر [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 135-149]
-
نگارش مورب و غیرمستقیم
طنز مدرن: بررسی نوشتار مورب درکتاب چیزها اثر ژرژ پرک [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 118-134]
-
نهاد آموزش و پرورش
بازنماییِ آموزگارِ «خوب» در منتخبی از آثار معاصرِ فارسی و فرانسه [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 166-182]
-
نویسندۀ زن
دو نویسندۀ سیاح: ادِل اومر دو هل و کارلا سِرِنا، در ایران دوران قاجار [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 43-57]
و
-
واقعیت
مرز بین خیال و واقعیت در دو مودیانو: دورا برودر و گشت شبانه [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 142-157]
ه
-
هامون
مدیحه بر ابراهیم: از ترس و لرز تا هامون [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 86-101]
-
هنجارهای اجتماعی
زندگی روزمره و روابط اجتماعی زن و مرد در زن یخ زده اثر آنی ارنو [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 38-49]
ی
-
یادگیری
آموزش محیطی بواسطة موندو و داستانهای دیگر از لوکلزیو
( از منظر یادگیری در مدرسه ) [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 81-99]
-
یکسوشدگی آوایی
ظهور یک واکة اضافه در میان یک خوشة همخوان، مورد مطالعه: دانشجویان ایرانی [دوره 15، شماره 27، 1400، صفحه 29-42]